Євросоюз пропонує чудові можливості для української освіти: як скористатися можливістю
РлиÑÑÐ¾Ð¿Ð°Ð´Ñ 2024 Ñ. команда ÐÐРв УкÑаÑÐ½Ñ Ð·Ð° пÑдÑÑимки ÐвÑопейÑÑкого СоÑÐ·Ñ Ð² межаÑ
комÑнÑкаÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ ÐºÐ°Ð¼Ð¿Ð°Ð½ÑÑ Â«Ð Ð°Ð·Ð¾Ð¼ навÑаÑмоÑÑ Ñ Ð·ÑоÑÑаÑмо» долÑÑилаÑÑ Ð´Ð¾ пÑÑмого еÑÑÑÑ Ð¢Ð¡Ð ÑÐµÐ»ÐµÐºÐ°Ð½Ð°Ð»Ñ 1+1, пÑезенÑÑвавÑи ÐÑогÑÐ°Ð¼Ñ ÐÑазмÑÑ+, ÑÑ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ð¾ÑÑÑ, ÑезÑлÑÑаÑи Ñа вплив на ÑндивÑдÑалÑномÑ, ÑнÑÑиÑÑÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ð¼Ñ Ñа наÑÑоналÑÐ½Ð¾Ð¼Ñ ÑÑвнÑÑ
Ñк клÑÑового ÑнÑÑÑÑменÑÑ Ð¿ÑдÑÑимки ÑÑÐµÑ Ð¾ÑвÑÑи, Ð¼Ð¾Ð»Ð¾Ð´Ñ Ñа ÑпоÑÑÑ Ð² ÐвÑопейÑÑкого СоÑзÑ.
âÐвÑопейÑÑка ÐомÑÑÑÑÂ Ñ Ð²ÑдповÑÐ´Ñ Ð½Ð° запиÑи УкÑаÑни надала бÑлÑÑе можливоÑÑей. Ðи вÑдкÑили пÑакÑиÑно 40 конкÑÑÑÑв Ð´Ð»Ñ ÑÑаÑÑÑ ÑкÑаÑнÑÑÐºÐ¸Ñ Ð¾ÑганÑзаÑÑй, Ñо пÑаÑÑÑÑÑ Ñ ÑÑеÑÑ Ð¾ÑвÑÑи, Ð¼Ð¾Ð»Ð¾Ð´Ñ Ñа ÑпоÑÑÑ. У виÑÑй оÑвÑÑÑ ÑÑнÑÑ Ð½Ð°Ð¹Ð±ÑлÑÑе пÑоÑкÑÑв – понад ÑиÑÑÑÑ за ÑÑзними напÑÑмками, Ñо Ð´Ð°Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð»Ð¸Ð²ÑÑÑÑ Ð²Ð¸Ð²ÑаÑи доÑвÑд ÑвÑопейÑÑÐºÐ¸Ñ ÐºÐ¾Ð»ÐµÐ³ Ñ ÑÑÐ·Ð½Ð¸Ñ ÑÑеÑÐ°Ñ , пÑдвиÑÑваÑи квалÑÑÑкаÑÑÑ ÑвоÑÑ Ð¿ÑаÑÑвникÑв, залÑÑаÑи ÑÑÑденÑÑв Ñ ÑÑнÑв до навÑалÑÐ½Ð¸Ñ Ð¿ÑоÑкÑÑв, ÑÑенÑнгÑв. ÐÑоÑкÑи Ñакож ÑÑнанÑÑÑÑÑÑÑ Ð¹ ÑнÑими ÑÑÑÑкÑÑÑами. ЯкÑо Ñе модеÑнÑзаÑÑÑ Ð¾ÑвÑÑнÑÑ Ð¿ÑогÑам, залÑÑаÑÑÑÑÑ Ñ ÑобоÑодавÑÑ. РозÑÐ¾Ð±Ð»ÐµÐ½Ñ ÑÑÑаÑÐ½Ñ ÑÐµÑ Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³ÑÑ Ð´Ð¾Ð·Ð²Ð¾Ð»ÑÑÑ Ñ Ð¼Ð°Ð¹Ð±ÑÑнÑÐ¾Ð¼Ñ Ð¿ÑаÑевлаÑÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑÑÑденÑÑвâ, – ÑозповÑла СвÑÑлана ШÐТÐÐÐÐÐ
Ðа Ñловами СвÑÑлани ШÐТÐÐÐÐÐÐ, на вÑдповÑдний Ð·Ð°Ð¿Ð¸Ñ ÐÑнÑÑÑеÑÑÑва оÑвÑÑи Ñа наÑки УкÑаÑни бÑло пÑоÑÑнанÑовано дÑÑк пÑдÑÑÑникÑв Ñз вклÑÑеннÑм ÑнÑоÑмаÑÑÑ ÐÑазмÑÑ+, Ñо моÑивÑÑ ÑÑнÑв бÑаÑи акÑивнÑÑе ÑÑаÑÑÑ Ð² пÑогÑÐ°Ð¼Ð°Ñ , ÑÑенÑÐ½Ð³Ð°Ñ , поÑÐ·Ð´ÐºÐ°Ñ Ð´Ð¾ ÑабоÑÑв. ÐÑд 13 ÑокÑв можна акÑивно залÑÑаÑиÑÑ Ð´Ð¾ пÑогÑам. УкÑаÑнÑÑÐºÑ ÑÑÑденÑи беÑÑÑÑ ÑÑаÑÑÑ Ð² обмÑÐ½Ð°Ñ Ñ Ð½Ð°Ð²ÑаÑÑÑÑÑ Ñ Ð·Ð°ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñ Ð²Ð¸ÑÐ¾Ñ Ð¾ÑвÑÑи в ÐвÑопÑ. Це Ñакож моÑивÑÑ ÑÑ Ð´Ð¾ вивÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑÐ½Ð¾Ð·ÐµÐ¼Ð½Ð¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð¸.
âУкÑаÑнÑÑка оÑвÑÑа на вÑÑÐ½Ð¾Ð¼Ñ ÑлÑÑ Ñ, адже можна ÑвидÑе ÑÑÑ Ð°ÑиÑÑ Ð·Ð°Ð²Ð´Ñки пÑогÑÐ°Ð¼Ñ ÐС ÐÑазмÑÑ+, в ÑÐ¾Ð¼Ñ ÑиÑлÑ, запÑоваджÑÑÑи меÑодики Ð´Ð»Ñ ÑпеÑÑалÑÑÑÑв. ÐеÑÑа Ñака меÑодика – âÐÐÐÐâ, пÑедмеÑно-ÑнÑегÑована Ñ Ð½Ð°Ð²ÑÐ°Ð½Ð½Ñ Multied. Це не нова меÑодика, але попÑлÑÑна в УкÑаÑнÑ. ÐÑ ÑÑÑÑ Ð² ÑомÑ, Ñо можна ÑнÑегÑÑваÑи наÑалÑний пÑоÑÐµÑ Ñз вивÑеннÑ ÑÐ½Ð¾Ð·ÐµÐ¼Ð½Ð¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð¸ з ÑнÑим навÑалÑним пÑедмеÑом. ÐапÑиклад, викладаÑ-пÑедмеÑник може викладаÑи бÑологÑÑ ÑÐ½Ð¾Ð·ÐµÐ¼Ð½Ð¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð¾Ñ. Ðбо ж Ñе може ÑобиÑи Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñ ÑÐ½Ð¾Ð·ÐµÐ¼Ð½Ð¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð¸. Ðбо вони коопеÑÑÑÑÑÑÑ Ñ ÑоблÑÑÑ Ñе Ñазом. Ð¦Ñ Ð¼ÐµÑодика акÑивно викоÑиÑÑовÑÑÑÑÑÑ, оÑкÑлÑки ÑÑÐ½Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ¾ÑиÑÑовÑÑÑÑ ÑÐ½Ð¾Ð·ÐµÐ¼Ð½Ñ Ñ Ð²Ð¸ÑÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð¿ÑакÑиÑÐ½Ð¸Ñ Ð·Ð°Ð´Ð°Ñ. ÐÑÑм Ñого, ми впÑоваджÑÑмо ÑиÑÑÐ¾Ð²Ñ ÑнÑÑÑÑменÑи Ñа ÑÐµÑ Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³ÑÑ Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ð½Ð½Ñ Ð¼Ð¾Ð². Це не ÑÑенд, а вимога ÑаÑÑ. ÐаÑÑ ÑколÑÑÑ, ÑÑÑденÑи виÑоÑли Ñ ÑвÑÑÑ ÑиÑÑÐ¾Ð²Ð¸Ñ ÑÐµÑ Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ñй, ÑÐ¾Ð¼Ñ Ñаме ÑÐ°ÐºÑ ÑнÑÑÑÑменÑи Ñм зÑозÑмÑлÑÑÑâ, – зазнаÑила ÐаÑалÑÑ ÐÐÐÐÐÐÐ, доÑÐµÐ½Ñ ÐºÐ°ÑедÑи дÑÐ»Ð¾Ð²Ð¾Ñ ÑÐ½Ð¾Ð·ÐµÐ¼Ð½Ð¾Ñ Ð¼Ð¾Ð²Ð¸ Ñа пеÑÐµÐºÐ»Ð°Ð´Ñ Ð¥Ð°ÑкÑвÑÑкого наÑÑоналÑного ÑнÑвеÑÑиÑеÑÑ ÑÐ¼ÐµÐ½Ñ Ð.Ð. ÐаÑазÑна.
ÐооÑдинаÑоÑка наÑÑоналÑного оÑÑÑÑ ÐÑазмÑÑ Ð² УкÑаÑÐ½Ñ Ð¡Ð²ÑÑлана ШÐТÐÐÐÐРдодала, Ñо Ð²Ð°Ð¶Ð»Ð¸Ð²Ð¾Ñ Ñ Ñ ÐºÐ¾Ð¼Ð¿Ð¾Ð½ÐµÐ½Ñа ÑнÑÑÑаÑÑÑÑкÑÑÑи Ñ Ð²Ð¸ÑÐ°Ñ . Як пÑиклад, вона навела пÑÐ¾Ð²ÐµÐ´ÐµÐ½Ð½Ñ ÑÑенÑнгÑв з медиÑÐ½Ð¾Ñ Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð¾Ð³Ð¸ за ÑÑаÑÑÑ ÑпеÑÑалÑÑÑÑв Ñ Ð·Ð°Ð±ÐµÐ·Ð¿ÐµÑÐµÐ½Ð½Ñ ÑимÑлÑÑÑйним обладнаннÑм, зокÑема, ÐкадемÑÑ Ð²Ð½ÑÑÑÑÑнÑÑ ÑпÑав УкÑаÑни, завдÑки ÑÐºÐ¾Ð¼Ñ ÑÑÑденÑи кÑаÑе вивÑаÑÑÑ Ð½Ð°Ð²Ð¸Ñки.
ÐÐ°Ð½Ñ Ð¡Ð²ÑÑлана Ñакож ÑозповÑла, Ñо на еÑÐ°Ð¿Ñ Ð¿ÑоÑкÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÑÐ´ÐµÑ Ð´Ð»Ñ Ð¿Ð¾Ð´Ð°ÑÑ Ð½Ð° конкÑÑÑ Ñ Ð´Ð¾Ð´Ð°ÐºÑова опÑÑÑ Ñодо залÑÑÐµÐ½Ð½Ñ Ð½Ð°Ð²ÑалÑÐ½Ð¸Ñ Ð·Ð°ÐºÐ»Ð°Ð´Ð°Ñв, Ñо пеÑевелиÑÑ Ñз окÑÐ¿Ð¾Ð²Ð°Ð½Ð¸Ñ ÑеÑиÑоÑÑÑ Ð£ÐºÑаÑни. Такий ÑÑаÑÑÑ Ð´Ð°Ñ Ð´Ð¾Ð´Ð°ÑÐºÐ¾Ð²Ñ Ð±Ð°Ð»Ð¸ пÑд ÑÐ°Ñ Ð²ÑдбоÑÑ Ð·Ð°Ñвок ÑÑнанÑÑÐ²Ð°Ð½Ð½Ñ ÐвÑокомÑÑÑÑÑ. ÐавдÑки пÑогÑамам, Ñо пÑаÑÑвали ÑанÑÑе, заклади закповÑвали обладнаннÑ, ÑÑвоÑÑваÑи ÑноваÑÑÐ¹Ð½Ñ Ð»Ð°Ð±Ð¾ÑаÑоÑÑÑ. У Ð¼ÐµÐ¶Ð°Ñ ÐÑазмÑÑ+ ÑÐµÐ»Ð¾ÐºÐ¾Ð²Ð°Ð½Ñ Ð½Ð°Ð²ÑалÑÐ½Ñ Ð·Ð°ÐºÐ»Ð°Ð´Ð¸ Ñакож оÑÑимÑвали ÑÑÑÑÑÐ²Ñ Ð´Ð¾Ð¿Ð¾Ð¼Ð¾Ð³Ñ Ñз вÑÐ´Ð½Ð¾Ð²Ð»ÐµÐ½Ð½Ñ ÑвоÑÑ ÑобоÑи. ÐÑедÑÑавники ÑÐ°ÐºÐ¸Ñ Ð²Ð¸ÑÑв здобÑвали пÑакÑиÑÐ½Ñ Ð·Ð½Ð°Ð½Ð½Ñ Ñ Ð·Ð° коÑдоном.
ÐÑблÑкаÑÑÑ ÑозмÑÑена на ÑайÑÑ Ð¢Ð¡Ð Ñа пÑдгоÑовлена за пÑдÑÑимки ÐвÑопейÑÑкого СоÑÐ·Ñ Ð² Ð¼ÐµÐ¶Ð°Ñ ÐºÐ¾Ð¼ÑнÑкаÑÑÐ¹Ð½Ð¾Ñ ÐºÐ°Ð¼Ð¿Ð°Ð½ÑÑ Â«Ð Ð°Ð·Ð¾Ð¼ навÑаÑмоÑÑ Ñ Ð·ÑоÑÑаÑмо». ÐÑ Ð·Ð¼ÑÑÑ Ñ Ð²Ð¸ÐºÐ»ÑÑÐ½Ð¾Ñ Ð²ÑдповÑдалÑнÑÑÑÑ Ð°Ð²ÑоÑа Ñ Ð½Ðµ обовâÑзково вÑдобÑÐ°Ð¶Ð°Ñ Ð¿Ð¾Ð·Ð¸ÑÑÑ ÐвÑопейÑÑкого СоÑзÑ.